Tuesday, April 27, 2010

HARAPAN PADA BAHU KHALID SAMAD?

http://www.khalidsamad.com/2010/04/kekalahan-hulu-selangor.html


Salam YB,

Kalau nak disenaraikan sebab-sebab kemenagan BN, memang tak akan habis dan boleh jadi hikayat 1,001 malam.

Faktor-faktor besar seperti penggunaan jentera rasmi kerajaan pusat sudah jadi macam benda biasa. Itu hal lain..

Tapi, pada saya. Sebenarnya kita masih mempunyai kekuatan tenaga yang cukup hebat. Saya percaya dan semua orang tahu, tenaga anak-anak muda kita sebenarnya kuat!

Kita telah mensia-siakan tenaga anak-anak muda ini dengan mencipta polemik-polemik merugikan parti. Mencipta perkara-perkara yang telah memecah belahkan sesama kita.

Ruang cyber adalah antara 'jalan' yang mudah untuk membentuk dan 'mendoktrin'kan minda anak-anak muda ini. Namun, kelemahan ketara adalah, ruang ini diserabutkan dengan polemik yang bukan-bukan. Ia amat merugikan pakatan!

Sebarang ketidakpastian, sepatutnya diperterang dan dipermudahkan sesama kita. Bukan diserba-sulitkan dengan pelbagai perasaan prejudis sesama sendiri. Contohnya, Isu UG dan pelbagai isu perpaduanG yang telah lama selesai, tapi dimainkan balik oleh pihak musuh dan dicucuk jarum oleh anak-anak muda kita sendiri.

Timbul pelbagai persepsi negatif terhadap pimpinan Pas sendiri, walaupun ia jelas tidak lebih hanya tanggapan yang tidak betul dari sumber yang tidak sahih!

YB,

Saya nampak YB juga masih 'young' and 'vibrant', dan jugak 'vocal' dalam parlimen. Maka saya rasakan YB sebenarnya adalah orang yang amat layak agar mengarahkan anak-anak muda seperti Zainul Faqar, Wan Ji, Zulkifly Harun dan beberapa orang blogger lain, agar menumpukan kepada penerangan dan bersama dengan anak-anak muda agar bersatu, bersama-bersama dengan program Pas, walau siapapun pemimpin kita.

Nama-nama yang saya sebut di atas adalah nama yang telah dicop sebagai radikal, yang sebenarnya banyak merugikan parti kita...Mengapa merugikan? Kerana mereka sedikit sebanyak telah menimbulkan kekeliruan sesama sendiri dan menyebabkan kita kehabisan masa dan tenaga untuk menjawab kembali serangan musuh terhadap perkara yang 'ditimbul'kan.

Maka, saya suka mengharapkan agar YB mengarahkan mereka-mereka ini agar menghentikan segala kritikan terbuka dan menimbulkan sebarang persepsi negatif terhadap pimpinan kita, tidak kiralah ianya bernama Ust Hadi, Ust Haron Din, Ust Nasha, Ust Tuan Ibrahim, Dato Hassan, Cikgu Pa, termasuklah beberapa pimpinan Pas Terengganu.

Hormat pemimpin sebenarnya ciri-ciri asas perjuangan kita. Dan mereka ini telah di'racun' dengan pemikiran yang bersifat 'kurang ajar' kepada pemimpin yang dipilih.

Bukan kita tidak boleh menegur, tapi sebagai mereka yang mempunyai adab-adab Islam, maka Aduka dan Tulang Besi bukanlah rujukan sah kita untuk menjustifikasikan tindakan kita.

Saya sungguh-sungguh berharap agar YB mengeluarkan arahan tersebut secara tegas dan tuntas, kerana kita tidak ada masa. Ia hendaklah berlaku sekarang (serat-merta!), sama-sama bersatu dan mengempur musuh kita yang sebenar! PRU13 hanya menunggu masa sahaja...

FIQAR BIRRAN

April 27, 2010 10:46 AM

More on Related Posts:



3 comments:

  1. wooo wooo wooo maksud sipenulis tu sikhalid ketua naqib mereka? benarkah begitu? dan mana pergi nama spt sibakag beca dan beberapa nama lg?


    p/s: wa rasa kekalahan PR sbb pengarah p/raya pas xdapet restu khalid kut huhuhu

    ReplyDelete
  2. bhai..

    Lu jangan heran...KS orang kuat Shah Alam ooo..kalu lu nak singgah Shah Alam, kena dapat restu dulu..huhuhu

    Nama-nama yang wa sebut tuh..cukup taat kat KS, lebih dari Presiden.. bhai..

    Jadi tak salah tulisan atas ni nak mintak tolong si KS disiplinkan memamat tuh...

    Man Lombok susah sikit kut...

    ZF ni usrah dia banyak selain usrah barbican...nantilah kalau ada gegambar dalam fail wa...wa akan masukkan dalam blog...

    Bakaq - naqib barbican...
    Khalid - naqib shah alam...
    dan....tunggguuuuuuu!

    ReplyDelete
  3. waa tunggu Lu punya n3 selanjutnya huhuhu

    ReplyDelete