Tuesday, April 13, 2010

BUDAK MENTAH SINDIR PRESIDEN PAS...

http://g-82.blogspot.com/2010/04/berforum-dengan-dato-nakhaie-3.html

Bhai..

Budak ni bukan main lagi sekarang...dah makin besar kepala, macam kaduk naik tocang (wa balun je peribahasa tuh..huhuhu)..Nanti wa dedah sijil ahli Pas kan....baru gelabah...

Dulu dahlah buat perangai hentak Haron Din, katanya ulama' kepala lutut....sekarang 'muntah' kat Presiden wa pulak....korang hajjar punya budak...

luorang tengok nih..



Ayat budak mentah tu pakai adalah sebenar petikan tajuk berita dari Utusan lahnat yang memutarbelit kenyataan Hadi pada 17 Februari 2010..



Wa mula bertanya...

- Dalam hal rasmi buku lu sendiri, dan Islam Hadhari, lu puji Hadi..
- Tapi dalam masa yang sama menimbulkan persepsi jahat kepada Hadi...

- Apakah budak mentah sedang 'mabuk' barbican?

Walhal pasal polimek "Umno telah menjadi baik", telah dijawab oleh Presiden yang ayat sebenar digunakan adalah 'positif'...bukannya 'kebaikan'...dan bebrapa putar belit jahat Utusan diguna pakai oleh puak-puak cilaka nih....

Teks asal Hadi...(antaranya)

"Kita (PAS) tidak menafikan ada di kalangan masyarakat kita yang menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal, yang menghina hukum hudud, yang menghina hukum qisas. Dan ada di kalangan pemimpin kerajaan yang tidak perlu saya sebut namanya yang mengatakan sekiranya dilaksanakan hukum hudud akan jadi huru-hara.

Jika laksanakan hukum Islam ramai orang Islam yang kudung (potong tangan). Ini hukum yang dinyatakan oleh Allah dalam al-Quran. Mungkin mereka mengatakan demikian kerana jahil dan jika kerana jahil dia berdosa kerana tidak belajar. Tetapi, jika dia kata dengan pengetahuan dia, dengan tahu dia sebagai seorang Islam dan tiba-tiba dia menafikan hukum Allah. Ini boleh merosakkan aqidah (Islam) dia. Dan menjadi tanggungjawab kitalah (PAS) menyampaikan. Alhamdulillah, kita (PAS) telah berjaya menyampaikan mesej kita (Islam) sehingga hari ini Umno tidak boleh mendedahkan kesilapan kita dalam masalah ini.

Apa yang berlaku ialah anjakan paradigma dalam Umno sendiri yang tidak lagi mengatakan politik suku agama suku. Dan tidak lagi menghina hukum-hukum Islam, tidak ada lagi budaya dalam Umno. Ini kejayaan yang dapat kita (PAS) laksanakan. Ini kejayaan dakwah yang kita (PAS) sampaikan bagi menyedarkan umat kita, bangsa kita dalam perkara (batas iman dan kufur) ini. Sepatutnya, kita tidak boleh bertelingkah dalam masalah ini dan PAS sendiri pernah minta diadakan muzakarah secara ilmu.

Dalam PAS ada Majlis Syura Ulama’ PAS dan dalam Umno ada Biro Agama Umno. Dan kerajaan sendiri mempunyai Majlis Fatwa, ada mufti-mufti dalam kerajaan, ada IKIM ada macam-macam. Jika dalam Umno ada mereka yang membawa ijazah PhD dalam bidang Islam. Dalam PAS juga ada dan dengan sebab itu perbincangan secara ilmu adalah penting.

Walau pun demikian, saya melihat telah berlaku anjakan paradigma dalam Umno tidak lagi mengatakan agama berpisah dari politik. Ini satu perubahan yang positif dan apa yang penting kita terjemahkan secara praktikal dan dilaksanakan dengan cara yang baik. Antaranya, sekurang-kurangnya memberi ruang kepada negeri-negeri yang dipimpin oleh PAS dan Pakatan Rakyat.Tidak ada gangguan-gangguan dari segi semangat federalisma."


Huduhnya puak barbican!

More on Related Posts:



3 comments:

  1. ade ke puok2 barbican yg molek sket dari segi akhlak ke rupa paras ke huhuhu

    ReplyDelete
  2. amik kau...terang lg bersuluh ma kenyataan Presiden. takkan ko pun nak jd mcm Utusan/BH hoii wan ji!? amik kenyataan pimpinn sekerat2.

    ishh...senang kate puak2 barbican ni mmg bengong & huduh perangai la...

    ReplyDelete
  3. benar sabda nabi saw barang siapa bertambah ilmu tetapi tidak bertambah hidayah, tidak bertambah dia dengan Allah, melainkan semakin jauh.. jauh.. jauh..

    mintak Allah jauhkan kita dari demikian itu., ini satu contoh kot.. ngaji agama tapi lihat saja perangai.. takkan tak tahu haram ke halal, haram ke TGHH buat statment macam tu, atau wajib ke budak ni hina atas kenyataan itu?

    dia ni ngaji akaun kot, kenapa dapat title ustaz?

    ReplyDelete