Saturday, May 15, 2010

28 Mei 2010: Pro-Reform vs Pro-Ulama'!

http://adukataruna.blogspot.com/2010/05/tarikh-langgar-hadi-jatuh-pada-28-mei.html

Bhai..

Salam Pencerahan Kulit!

28 Mei 2010, jatuh pada Hari Wesak, hari kebesaran penganut Buddha, bakal mencatat satu sejarah ke dalam buku Tawarikh Malaysia untuk bebudak darjah 5, tahun 2310...huhuuuu Tarikh ni Adoka amek untuk 'melanggar' Hadi di Rhu-Sila, bumi bertuah...

Surat terbuka yang ditulis dalam MS Words 2007, di'copy-paste' ke dalam blog suram lu, dengan isu yang berulang-ulang...Tak de hujah yang mantap, tetapi berunsur merapu penuh dengan madah berhelah..huhuu...DALIL dan HUJAH, zero! Yilleyyyrkk!

Isu Kepimpinan Ulama' dalam Pas..

Lu tak pernah dan tidak akan faham tentang sejarah terbentuknya konsep 'Kepimpinan Ulama' dalam Pas, selagi lu masih prejudis dan menjadikan 'mereka' yang lu gambarkan itu sebagai sumber inspirasi. Wa boleh bongkarkan siapa 'Pak Bakaq' (penarek Beca -yang telah digelar blogger celaka oleh Nik Aziz), Hisyam Rais (Tukar Tiub), Mat Saman Kati dan Poji Black Metal (Topeng Perak)...dan yang pasti mereka bukannya ahli pas!



Konsep 'Kepimpinan Ulama' sebenarnya telah mengembalikan asas penting dalam memacu ahli dan pemimpin yang terasnya Al-Qur'an, Hadith, Ijma'...Ini antara isi penting bagi mendasari perjuangan ahli dan pemimpin! Luowang boleh baca lebih detail dalam banyak website pas...Luowang gugel sendirilah...

Dan wa rase Adoka bukan budak bodoh, tak tahu sejarah 'kepimpinan ulama' (KU), cuma bezanya usul ini diasaskan oleh owang Pas, dalam pas..dan disokong serta didokong oleh Pemuda Pas masa tuh, tahun 1982...bagi menyanggah cara kepimpinan Dato' Asri yang dilihat cukup liberal dan menjurus kepada menyokong pendekatan Mahathir, PM sewaktu itu...

Sekarang, usul bodoh agar menafikan konsep kepimpinan ulama' dibuat oleh owang bukan Pas, owang luar yang kununnya taat dan pengundi pas, tapi bukan ahli...huhuu..(Mungkin akan sekadar masuk Dewan Himpunan Penyokong Pas aje...kut)


"wa tengah fikir, apa pulak cadangan untuk pas dari amoi nih..huhuhu"

Hadi dipilih oleh perwakilan yang faham konsep KU, kedudkan ulama' dipandang mulia oleh kami...selaku ahli Pas. Ketaatan kami menyimpulkan yang asasnya rujukan Al-Qur'an dan Hadith, menyebabkan kami dan pimpinan masih setia dengan Pas, walau apa yang berlaku!

Gerakkerja lu menunjukan lu sendiri tidak mengharap apa-apa kepercayaan dari PKR atau DAP, yang boleh dikatakan melompat dan bertukar fikiran bila-bila masa bila di'bayar'! Dan tarbiyyah Pas beserta konsep yang baik inilah menyebabkan ahli dan pemimpin masih tetap bersama Pas!

Dalam konsep KU juga diperkenalkan Wala'..dan baiah...yang amat ditakuti dan dipandang hina oleh luowang yang islamnya sekadar sembahyang bila perlu dan layan islam bila perlu jugak...

Kerana 'memakan' pil wala' serta berbai'h lah menjadikan juga kami masih kuat bersama kepimpinan kami...tanpa berbelah bahagi!

Kita tidak mahu owang yang banyak songeh, tapi malas bekerja...banyak berteori, tapi malas bersama jemaah, bersama berprogram..tapi siang-malam duduk depan laptop mengkritik seolah-olah diri sendiri ini maksum!

Menjatuhkan Hadi...

Pada wa, menjatuhkan Hadi dan memburuk-burukkan Presiden Pas, dengan citer bodoh dan fitnah bukan-bukan adalah satu strategi dan tektikel Yahudi paling banggang di abad ini! Hadi adalah elemen penting dalam Pakatan, dan ia membawa perjuangan Pas bersama Pakatan, itu lu kena faham!

Menjatuhkan maruah Hadi dan menghentam di atas isu yang bukan-bukan wa rase Lu pun ada niat nak jatuhkan pakatan macam Umno-Apco ingin lakukan...

Kalaulah lu boleh cakap,"Owang yang Umno tak tembak, maksudnya Umno pun setuju dengan pemimpin tuh.." wa rase lu silap besar bhai!

wa pun boleh cakap, apasal apa umno tak bantai hadi?...sebab Umno dah ada golongan blogger celaka macam puak-puak lu, jadi buat ape Umno bersusah payah abis tenaga menentang Hadi, Presiden Pas...huhuhuuh Lu dah buat lebih baik dari Umno haper...huuhu

Projek Langgar Hadi..



Wa nak join kalau ada masa....mungkin wa datang 28 Mei 2010, lu kontim ngan Songkok Puteh dan geng Ganu betul-betul bhai....Lu jangan mengecewakan wa..!

More on Related Posts:



2 comments:

  1. lama wa xmasyuk Lu punya blog.. jap wa nak gelak dulu hahahaha... wa kalu baca tulisan adoka jongos misti rasa mau gelok. agak2 Lu adoka jongos bila menulis dia tutup gg gak ke? hahaha.

    adoka jongos awai2 dah buat prediction TGHA akan lari, cikgu pa akan panggil polis hahahaha nih semua tulisan berDALIH belaka. kalu 10 org mcm adoka jongos nak dtg dtgla , dan nak bwk berapa byk gerombolan pon bwkla ahlan wa sahlan. sekiranya diizinkan oleh Allah ada pertemuan tak kemana pong percayala tak payah buat apa2 dalih ramalan hanya org yg xyakin aje buat mcm2 dalih. tp satu je wa nak pesan pd adoka jongos, bila dah dtg rusila tuh jgnla TUTUP LU PUNYA GG hahahaha.

    ReplyDelete
  2. huhuhuhu..

    Jangan kan adoka...Yahudi mabok nak jumpa Hadi kat Rhu-Sila pun kita alu-alukan....

    Apa barang nak 'gagal'kan projek bangang diorang tuh...

    Banyak lagi kerja Cigu pa yang perlu buat....

    Pemikiran tahap cipan!

    ReplyDelete