Saturday, January 8, 2011

Isu UG & Hadi 'berbohong': Jenayah Fakta Puak Celaka!

Salam Pencerahan Dahi!

Bila wa tahu berita yang Adoka mendapat 'sentuhan' lembut dan berlaku kekecohan di masjid Rhusila ari Jumaat lepas, maka wa pun belek-belek buku lama dan mengkaji n3-n3 dulu yang berbentuk provokasi dan penipuan fakta oleh blogger-blogger celaka..

'Celaka'
, bukan wa sesuka petik ikut nafsu wa. Ia adalah istilah keramat dan pangkat kebesaran yang dianugerahkan oleh Tok Guru Nik Aziz kepada; "menulis perkara yang bukan-bukan tanpa bukti dan fakta yang jelas"..



Pada yang baru akil baligh, nak berjinak-jinak dgn blog 'provokasi' (macam blog wa jugak..huhuuh), UG = Unity Government atau Kerajaan Perpaduan adalah istilah yang telah diterjemahkan oleh Khalid Samad dalam blognya:

"Apa yang saya faham sebagai maksud DS Presiden ialah kerajaan gabungan di antara BN dan PR. Gabungan ini akan menjadikan semua pihak sebahagian dari kerajaan yang memerintah dan tiada pembangkang buat seketika. Dengan itu persengketaan dapat dielak dan semua boleh tumpu kepada persoalan menghadapi dan mengatasi kegawatan ekonomi yang sedang menimpa."

"Konsep ‘kerajaan perpaduan’ ini menuntut supaya BN berkongsi kuasa dengan PR di peringkat pusat, khususunya. Setiap kementerian mesti dikuasai bersama dan dasar-dasar perlu ditentukan secara konsensus. Ianya bukan satu keadaan di mana PR duduk di bawah penguasaan BN tetapi setaraf dengannya sebagai rakan kongsi. Parti-parti komponen PR tidak menyertai BN tetapi kekal dalam PR; dan PR yang ‘bergabung’ dengan BN."


Jadi, ia adalah pergabungan antara BN dan Pakatan Rakyat (PR). Manakala, usaha jahat yang dibuat oleh Pak Lah sejurus sahaja keputusan PRU12, 2008, itu adalah Kerajaan Campuran(Coalition Government -CG) seperti dalam tahun 1970an dedulu. Bukannya UG - unity government! (untuk pengetahuan bloggger celaka yang malas membaca!)

Perjumpaan Sulit 2008


Setelah kemenangan besar Barisan Alternatif (BA) pada PRU12, 8 Mac 2008, dan berjaya membentuk kerajaan di negeri-negeri Selangor, Kedah, Perak dan Pulau Pinang, kekal di Kelantan dan menang dengan majoriti di Wilayah Persekutuan, pihak Pas telah mengadakan perbincangan bagi perjumpaan dengan pemimpin-pemimpin BA daripada parti lain.

Sehari selepas itu, 9 Mac 2008, JK Pas Pusat bermesyuarat di Kota Bharu, Kelantan dan bersetuju untuk menghantar beberapa wakil Pas bagi berbincang ke arah pembentukan kerajaan di negeri yang dimenangi. Dato’ Seri Hj. Abdul Hadi Awang dihantar ke Kedah, Dato’ Husam Musa ke Perak, Hj. Muhammad Sabu ke Pulau Pinang dan YB Nasharudin Mat Isa bersama Dato' Mustafa Ali ke Selangor.

Namun, tanpa diduga, pihak Pas telah mendapat jemputan dari Perdana Menteri sewaktu itu, Dato Seri (Tun) Abdullah Ahmad Badawi (Pak Lah) untuk datang kerumah beliau bagi membincangkan beberapa perkara politik.

Jemputan itu tidak diterima terus, lalu mesyuarat tergempar JK Pas dibuat di Pejabat Pas, Jalan Raja Laut, bagi membincangkan jemputan itu. Mesyuarat itu memutuskan agar 3 wakil Pas dihantar untuk melayan undangan Pak Lah dan mereka adalah; Dato’ Mustafa Ali (Ketua Pengarah Pilihanraya Pas Pusat sewaktu itu), YB Nasharudin Mat Isa (wakil Presiden Pas) dan YB Khalid Samad (wakil Pas Selangor).

Perbincangan di rumah Pak Lah berlaku aman yang turut dihadiri oleh Dato’ Seri Khir Toyo. Pak Lah menawarkan pergabungan bersama Umno, dan berjanji melantik Pas sebagai MB Selangor dan beberapa tawaran lumayan yang lain. Namun, sebelum ke mesyuarat Majlis Syura Ulama, secara kasarnya wakil Pas telah menolak tawaran Pak Lah kerana ia dilihat sebagai mengkhianati perjanjian bersama BA.

Maka setelah isu perjumpaan dengan Pak Lah dibawa ke mesyuarat Majlis Syura Ulama, secara sebulat suara menolak tawaran Pak Lah dan jika ada perbincangan dengan Umno, ia hanyalah perjumpaan biasa sahaja bukannya dalam pembentukan kerajaan, dan Majlis Syura juga pada 24 April 2008 setuju melantik 3 orang pimpinan yang mewakili Pas jika ada jemputan dari Umno, iaitu; Dato’ Seri Presiden (Abdul Hadi Awang), YB Nasharuddin (Timb. Presiden), Dato’ Mustafa Ali (S/U Agong).




Malah Dato' Hassan Ali, sebagai Pesuruhjaya Pas Selangor turut menegaskan dalam kenyataan rasminya pada 14 Mac 2008;

"PAS Selangor menyokong sepenuhnya pelantikan Setiausaha Parti Keadilan Rakyat (KeADILan), Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor yang baru."

"PAS Selangor menegaskan kami akan sentiasa memberikan dokongan yang tidak berbelah bagi terhadap pakatan KeADILan, DAP dan PAS dalam membentuk kerajaan bagi mentadbir negeri"


Isu pertemuan gelap itu lenyap seketika sehingga Pak Lah membuka mulut 21 Julai 2008, yang dia telah berjumpa dgn Pas sebanyak 3 kali...

TG Presiden terpaksa membuat kenyataan media seperti berikut:

"PAS menolak sebarang bentuk kerjasama dengan Umno dan Barisan Nasional (BN) untuk mewujudkan kerajaan samada diperingkat Pusat ataupun negeri-negeri."

Maka soal pertemuan gelap terhenti disitu!

Isu Kerajaan Perpaduan

Wa dah jawab dalam artikel neh:

Kerajaan perpaduan menjadi fitnah besar, bukan disebabkan oleh idea itu, tetapi kerana adanya mereka ynag tidak faham dengan konsep tersebut...

Idea ini timbul setelah TG Presiden membahaskan titah Tuanku di Parlimen Mac 2009 iaitu sebelum berlakunya pertukaran kuasa Pak Lah kepada Najib...


Salah faham ini mengakibatkan Ust Nasha juga difitnah teruk, dan beliau telah dikecam dalam muktamar termasuklah kenyataan yang keras dari TG Nik Aziz, namun kata Ust Ahmad Awang:

"Pada hari Isnin, 28 Jamadil Akhir 1430H bersamaan 22 Jun 2009 kira-kira jam 6.20 petang, tamatlah riwayat isu Kerajaan Perpaduan dalam diari semasa politik PAS."

TG Nik Aziz bersalaman dgn Ust Nasha, tanda persahabatan dan ukhuwwah yang berterusan.



Ust Nasha bebesar hati turun menerangkan kepada pengundi beliau di Bachok pada 29 Julai 2009.

Boleh rujuk artikel wa di sini http://penembakbabi.blogspot.com/2010/05/jawapan-isu-pertemuan-gelap.html

Apakah Hadi berbohong atas semua itu?

Itu tuduhan merapu dari blogger yang malas membaca macam Adoka. Ia tidak timbul langsung masalah berbohong atau membohongi pengundi. Hadi tetap berpegang pada janji yang dimeterai dgn parti Pakatan yang lain, seperti surat di bawah:(tak macam lu, bhai...mungkir janji dgn batu api...huhuhuh)



Hadi adalah seorang yang sangat komited dgn Pas! Hari-hari menjadi bahan cercaan Umno...Bila Edyes bermain tawar-menawar dgn TG presiden, maka kena la jawab; "Ini bukannya berniaga!"...huuhuhu kena sebijik bhai!


"Boleh carik wa kat sini..."



Jemputan Istana 2010


Wa jugak menganggap perjumpaan istana sebenarnya istimewa. Ini kerana bukan sahaja pengiktirafan kepada Pas, tetapi seolah-olah 'sesi pengenalan' sebelum PRU13. Mungkin Najib bakal jadi pembangkang...Najib yang pucat, terus membuat perjumpaan dengan semua MP BN hari sabtu lepas, 1 Januari 2011.

Tetapi masih ada yang mulut jahat, mengatakan ada agenda nak bawak Pas masuk Umno!

Bhai, ada perjumpaan yang kena beritahu parti. Tapi ada juga jemputan yang istimewa dari Agung, takkan nak masuk mesyuarat dulu beb!

Ahli yang tertipu dgn blogger pemfitnah yang kebanyakan masih belegar diruang cyber, masih yakin yang ada pemimpin Pas nak bersama Umno. Wa tak kesah, kalau fitnah tuh datang dari Pak Bakaq Imammiah sesiapa yang bukan ahli Pas, tetapi yang pelik...ada yang mengaku ahli Pas pun sanggup berbuat demikian, antara istilah jahat digunakan;

1. 1G - "Pro-Umno"
2. Fakaq - "Beromen dgn Umno"
3. Man Lombok - "Berzina dgn Umno"

Sebab tuh, luorang kena tentang habis-habisan blogger-blogger celaka yang jahat neh! Bukannya percaya adanya 'pemimpin pas' tertentu yang ingin bawa masuk umno! Tentang puak celaka neh habis-habisan kerana kejahatan mereka mengulas sesuatu isu secara jahat. Sumber mereka separa benar, fasik, khabar angin. Ulasan mereka separa masak. Mereka mengada-adakan benda yang tidak ada! Bila mintak bukti, lari macam lipas kudung, lepas tuh citer pasal benda len!

TG Nik Aziz yang solat tahjud dah jadi macam 'solat wajib' hidup dgn penuh kezuhudan, tetap bersangka baik dengan hampir semua pemimpin kanan Pas, apalah sangat blogger celaka yang memandai tetuduh pemipin pas nak bawak masuk umno! Buat malu pakai baju ada 'muka' nik aziz, atau letak gambar Nik aziz pada setiap sudut blog. Tapi inspirasi, sifat baik sangka TG Nik Aziz tidak pernah dicontohi!


"gambar: sekadar hiasan!"


So, kepada Adoka, kalu lu cakap 1G & Fakap adalah pejuang, maka wa jawab: "My Arse!!!"

p/s: wa masih mencabar mereka agar membuktikan siapa pemimpin pas yang nak 'berzina' dgn umno! Kalau setakat beriman dgn khabar angin dan dengar dari blogger haprak, maka luorang tetap dicelakakan oleh wa!....whar666

utk Adoka; wa teringat kata-kata lu - "SEGALA MISI AGUNG AKAN GAGAL BILA DILAKSANAKAN OLEH MEREKA YANG BODOH!"

More on Related Posts:



14 comments:

  1. good point bro! wa caya Lu, mana gambo mamatnijam tu kena pukoi? hahaha..wa tengok muka mamat nijam tu wa xtergamak nak cepok..huhuhu...tapi kalu Lu kasi budak fakaP tu sedap gak nok smack down (no mercy punya..hahaha), byk isi tu, timbang kilo pon sodapp.. huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENGAKUAN SAYA BERSAMA KELUARGAKU INI BUKAN CERITA ATAU PUN REKAYASA BENER-BENER TERBUKTI SAMA SAYA.
      Terima kasih sebesar-besarnya yang kami ucapkan kepada mbah warjoh yang telah memberikan keberhasilan dan keberuntungan bagi keluarga saya.berkat bantuan beliau saya sekarang sudah hidup tenang karena suamiku sudah punya usaha tambak yang luasnya sekitar 5 hektar kurang lebih. begitupun juga saya dirumah buka warung sembakau dan sekarang pun saya sekeluarga tidak di kejar-kejar hutang lagi. mulanya keluarga Kami di berikan angka gaib hasil ritual dari mbah warjoh yang sangat Jitu 100% dijamin tembus.sehingga keluarga saya sekarang merasa tenang lagi.sekali lagi terima kasih mbah jasamu dikeluarga saya tidak akan terlupakan.Jika anda butuh angka gaib hasil ritual mbah warjoh silahkan Tanyakan aja Pada mbah dinomer hp beliau di: 0851 4534 4218 Terima kasih.


      Delete
  2. Good point hotak hang,...... Batuapi pun dah mula nak angkat kaki, masih nak menegakkan benang yang basah. No spek english ,.. no school punya orang bak kata pakngah aku. Untuk makluman Kapt, apa yang telah terjadi sebenarnya telah di rekodkan semua aktibiti pemerhatian secara tertutup oleh kalangan yang bersimpati dengan PAS. Maklumat maklumat ini adalah benar dan dilihat sendiri oleh pemberi maklumat yang juga ahli ahli pas. Kemudian nya maklumat ini telah sampai kepada beberapa blogger yang sengaja tidak mendedahkan secara terperinci kerana adap dan keperluan keperluan need to know tertentu.
    Sesetengah dari blogger anti UG ini menggunakan pendekatan keras dan setengah nya pula secara halus. Bagitu juga dengan blogger UG tetapi yang jelas nampak usaha penafian dibuat oleh Ali Zaidan, Batu Api dan Penembak Babi kurang menyakinkan blogger blogger anti UG kerana gagal mempersembahkan maklumat lengkap 4W1H yang menjadi amalan standard menyediakan laporan.
    Nasihat untuk semua pendokong jemaah PAS, jangan terlalu bongkak dengan kemenangan yang sedikit itu, apa salahnya belajar juga dari orang lain. Mungkin Tuan mahir dalam soal agama atau politik tetapi adakala nya ilmu matematik dan sains juga boleh berguna, begitulah juga ilmu ilmu yang lain. Jangan cepat sombong diri kerana orang ramai melihat semua tingkahlaku, tuturkata dan tindakan semua pihak samaada PAS atau UMNO.

    ReplyDelete
  3. So, mad...

    Lu lebih percaya khabar angin dari surat tandatangan Ust Hadi, dan PC Dato' Hassan?

    Kalaulah setakat;
    -"aku ada maklumat"
    -"dia ada rekodkan"
    -"aku dapat dari ahli pas.."

    Oiitt...inipun, menjawab 4W1H yang lu cakap tuh???

    Sepatutnya, lu yang menuduh adanya usaha untuk pergabung dgn umno, kena sampaikan bukti dan nama pemimpin yang ingin benar nak 'peluk' umno tuh! Lu ingat lu hebat sangat Math & Sc...Kalaulah lu kenal blogger yang lu sebut tuh...mereka bukan stakat Math & Sc la bro, itu tahap bebudak darjah 1 la....diorang dah masuk physics ngan chemistry siap advance biology lagih...huuuuhhuhu!

    ReplyDelete
  4. Sah tak tahu 4W1H tapi cakap pasal advance biology..... Sheikh kalau takat advance biology, physics ngan chemistry tu cerita cerita biasa bagi orang ambil Master dan PhD sahaja beb. Kita katakan biarlah yang terus research nya, mencari penemuan penemuan baru bukan buka buku cerita berulang ulang. Kalau bio advan tu kajian getah adanya emas ke ok lah juga kan... Bila dah habis semua belajar eloklah teroka dan hormati bidang kepakaran orang lain dan jangan dok PERASAAN sendiri, nanti syok sendiri sahaja. Maaflah aku habis sekolah atap sahaja.

    ReplyDelete
  5. Come on la bro...

    pegi mampos la lu nak sekolah mana pun, atap ke, takde atap ke...

    Tapi wa tanya lu, mana bukti pimpinan pas yang nak bawak masuk umno????

    ReplyDelete
  6. Kalu lah lu dah ada..senang la buat tindakan!

    Semua orang dah cakap saluran komplen dah kena sekat...apa lagi bro, dedahkan maklumat yang lu dapat tuh kat blog lu! detail bhai...

    ReplyDelete
  7. alamak ahmad terkantoiiiiiiiiiiiiiiiiiii...

    lu pakai senapang gajah ke pb? ke paka ak47?

    ReplyDelete
  8. Contoh mudahnya adalah usrah Dato harun Din di rumah Dato Hasan Ali. Kan banyak orang dapat video nya kan dan heboh kat blog? Bukan tarikh dan harinya sahaja tetapi complete dengan video.

    Kita tak pakai lagi senapang gajah atau AK 47 beb, kita pakai C4 sekarang ini.

    ReplyDelete
  9. Ok, so apa kata Dato' Harun Din dalam usrah tuh??

    Sila bagi butir terperinci sekarang!

    ReplyDelete
  10. Lain kali pi la baca sama laman laman lain juga, bukan al bakistani, malaysia waves, penarik beca, aduka taruna sahaja. Buka lah minda dan jgn duduk bawah tempurong sepanjang masa. Cari sendiri, dah keluar dalam beberapa laman bulan Okt tahun 2010 yang lalu. Kalau tak jumpa sah baca sebelah pihak sahaja. Sebab itu minda nampak amat jelas terkurong. Tak minat lagi nak teruskan berbicara dengan tuan. Salam dan terima kasih kerana melayan saya.

    ReplyDelete
  11. Hahhahah...

    Tak kan dah lari kut...

    Berak sikit, belum puas..terus lari..

    Lepas tu suh orang carik taik sendiri!

    ReplyDelete
  12. Oii Mad!

    Wa pun dah dengar lah video usrah tuh! 8/10/10

    Sebab tu ia untuk level masters & PhD je...pasal peringkat 'sekolah atap' tak boleh gali maksud ostad harun Din tuh!

    Kalu lu first time dengar kuliah Haron Din, terus lu akan buruk sangka memacam kat dia. Tapi bila wa dengar habis2, dan pernah dengar kuliah dia, tak de masalah pun...

    Isi penting yang ostad harun din nak cakap, Pas kena ada kekuatan sendiri kalau nak naikkan Islam di Mesia neh. Dalam Usrah tuh, Umno/Bn pun kena kondem! DAP & PKR dia hanya bagi gambaran yang parti mereka juga ada masalah yang perlu diselesaikan.

    So far, Pas mantap, tapi kemantapan kita musti diteruskan dalam kita kena berhati-hati dalam banyak hal. Sebab tu wa rase takde masalah mana pun....

    Ostad haron dah cakap ini untuk kalangan 'kita' (level masters dan PhD) sahaja, bukannya untuk 'orang luar' yang tak faham maksud keseluruhan yang ingin disampaikan oleh beliau.

    Lepasan masters dan Phd bukannya orang yang menerima bebulat apa yang disyarahkan, mereka pandai menilai dan mengali apa yang disampaikan...

    Kalaulah lu saje nak buat-buat isu atas usrah neh, maka lu bukanla cerdik sangat..huhuu

    ReplyDelete
  13. kami sekeluarga ingin mengucapkan
    puji syukur kepada mbah jonoseuh
    atas nomor togel.nya yang mbah
    berikan 4 angkah alhamdulillah
    ternyata itu benar2 tembus
    dan alhamdulillah sekarang saya
    bisa melunasi semua utan2 saya yang
    ada sama tetangga dan bukan hanya
    itu mbah. insya
    allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
    kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan mbah jonoseu
    sekali lagi makasih banyak ya mbah bagi saudara yang suka main togel
    yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi mbah jonoseu,,di
    0823 4444 5588,dan saya sudah membuktikan sekarang giliran saudara yg di luarsana

    ReplyDelete